Skip to content. | Skip to navigation

Personal tools

You are here: Home / arch / 070E / 070E0112.TXT

070E0112.TXT

PL. OOSTERZELE 70E
F.HALET

112 (II)

Boringen (107-160 & 166-177) uitgevoerd voor Autosnelweg Brussel-Oostende,
2de vak, tussen Merelbeke en de Dender, voor Bruggen en Wegen,
door M. Hasevoet, boormeester te Stevoort.
Topographische ligging opgetekend door den Dienst van Bruggen en Wegen.
Grondstalen verzameld door de aannemer.
Aanvang en einde der werken: 1938.
Boringsmethode: zonder inspoeling.

               Put nr 6. (Put der spoorweg Gent-Charleroi).

Geboord op ongeveer 14m25 van den as der spoorweg (westerkant) en 17m ten
Noorden van de aslijn der autosnelweg.
Hoogte van het maaiveld, boven den zeespiegel: + 13.27
Zie plan nrs 107-114.

Volgnummer           AARD DER GRONDLAGEN                      Diepte m.
                                                             van    tot

1     Bruin leemachtig zand                                  0.00   0.50
2-3   Idem                                                   0.50   1.50
4     Geel fijn kwartsachtig zand                            1.50   2.00
5-8   Idem                                                   2.00   4.00
9     Kwartsachtig grijs geel, glaukoniet zand               4.00   4.50
10-11 Idem                                                   4.50   5.50
12    Kwartsachtig grijs zand met gerolde vuurstenen         5.50   6.00
13    Fijn leemachtig donker bruin zand                      6.00   6.50
14    Fijn kwartsachtig grijs zand                           6.50   7.00
15    Fijn bruin leemachtig zand met plantaardige stoffen    7.00   7.50
16    Idem                                                   7.50   8.00
17*   Idem                                                   8.00   8.50
18*   Fijn leemachtig grijs-groen zand met enige gerolde
      vuurstenen                                             8.50   9.00
19    Idem                                                   9.00   9.50
20*   Grijs leemachtig zand met gerolde vuurstenen           9.50  10.00


Vermoedelijke aardkundige verklaring (F.Halet, 11-3-1939):

Plistoceen: 10m00

Diepte van het water, bij ruststand: 2m.

---------------------------------------------------------------------------

PL. OOSTERZELE 70E
R.TAVERNIER

112 (II) (vervolg)

Boring nr 2
hernomen boringen te Gontrode Autosnelweg Oostende-Brussel,
10m Westwaarts van de as van den ijzerenweg Gent-Charleroi.
Grondstalen verzameld door den aannemer.
Aanvang en einde der werken : 9.4.1943.
Boringsmethode : zonder inspoeling.
Diepte van het water, bij ruststand: in de boorbuis :
1) 's middags : 5m00
2) 's avonds  : 5m00
Diepte waarop het water voor de eerste maal waargenomen werd: 3.50m.

Nr                   AARD DER GRONDLAGEN                      Diepte m.

1      Grijs zandachtige leem, kalkvrij                      0.50
2      Idem, geel van kleur                                  1.00
3*-4   Idem                                                  1.50 -  2.00
5      Fijn zand, bruinachtig geel van kleur                 2.50
6-8*   Idem, enigszins leemachtig                            3.00 -  4.00
9-10   Idem                                                  4.50 -  5.00
11     Fijn geel grijs zand, lichtjes glauconiethoudend,
       met gerolde vuurstenen, Num. variolaria               5.50
12*-13 Geel grijs kwartszand met enkele grintachtige 
       elementen, lichtjes kalkhoudend                       6.00 -  6.50
14-15  Idem, met talrijke gerolde vuursteenkeien, witte 
       kwarts en glauconietzandsteen (windpolijsting)        7.00 -  7.50
16*    Vuursteenkeien en glauconietzandsteenstukken
       (windpolijsting id duidelijk)                         8.00
17-18  Middelmatig tot grof grijs zand, met enkele kleine
       vuursteenfragmenten                                   8.50 -  9.00
19-20* Grijs groen fijn leemachtig zand                      9.50 - 10.00


Vermoedelijke Aardkundige Verklaring (R.TAVERNIER, 15.3.1946).

Holoceen en Plistoceen : van 0.00 tot 10.00m (?)
Insert the GSB number to search all associated content