Skip to content. | Skip to navigation

Personal tools

You are here: Home / arch / 042W / 042W0521.txt

042W0521.txt

042W (15/5 – St Niklaas)  -  521 IIIc  -   A F D E L I N G   G E O T E C H N I E K

Opdracht: GEO-11/072
Plaats/site: Sint-Niklaas (Mercatorknooppunt)

Boring: B143 
Uitgevoerd door: VO - Afdeling Geotechniek			
Datum van uitvoering: 5/09/12 - 7/09/12 
X: 	136112,39 
Y: 	206012,56	
Aanvangspeil: +21,74 			
Waterdiepte volgens boorstaatgegevens(m): 2,7   (peil +19,04) op 05/09/2012
	
Lithologische beschrijving

Auteur: Jan Walstra		Bedrijf/dienst: Belgische Geologische Dienst
Datum: 27/09/2012				

Monster	Diepte (m)	Aard der grondlagen
1	2,00-2,50	groenig grijs kleiig middelmatig zand, glauconiethoudend (30-40%): overwegend bruingrijze zandkorrels in groengrijze kleiige matrix, kalkloos
2	2,50-3,00	groenig bruin matig kleihoudend, matig fijn zand, licht glauconiethoudend (20-30%), kalkloos
3	3,00-3,50	idem, maar kleiiger, kalkloos
4	3,50-4,00	groenig bruine zandige klei (zoals vorige maar nog kleiiger); plakkerig, kalkloos
5	4,00-4,50	donkergroengrijze zandige klei, glauconiethoudend, kalkloos
6-7	4,50-5,50	idem, afwisseling van meer zandige en kleiige (taai) laagjes, kalkloos
8	5,50-6,00	idem, zandfractie geleidelijk wat grover (middelmatig), glauconiethoudend (30-40%), kalkloos
9	6,00-6,50	donkergroengrijs, kleiig, matig fijn zand, kalkloos
10-12	6,50-8,00	+/- zoals vorige, maar eerder zeer zandige klei, kalkloos
13	8,00-8,50	idem, maar iets grovere zandfractie (middelmatig), kalkloos
14	8,50-9,00	grijsbruine compacte klei met afgeronde grindjes, kalkloos
15-17	9,00-10,50	grijsbruine compacte klei, kalkloos
18-27	10,50-15,50	idem, maar kalkhoudend

	
Informele stratigrafie

Auteur: Jan Walstra		Bedrijf/dienst: Belgische Geologische Dienst
Datum: 27/09/2012				

Van (m)	Tot (m)	Beschrijving
2,00	4,00	 Formatie van Kattendijk (verweerde/herwerkte top)
4,00	8,50	Formatie van Kattendijk
8,50	15,50	Formatie van Boom



B143 -  pag 2/2	GEO-11/072
	Bijlage:

Insert the GSB number to search all associated content