101E0446

Pl. HALLE 101E

M.GULINCK

Nr 446 (IX)

Boring no 22 uitgevoerd te LOTH,
voor de Autosnelweg Brussel-Paris,
Bruggen en Wegen door de Firma Van Heugten van Hamont.
Topographische ligging opgetekend volgens plan van
Bruggen en Wegen.
Grondstalen verzameld door de boormeester.
Aanvang der werken: 25.8.1952.
Einde der werken: 25.8.1952.
Boringsmethode: zonder inspoeling.
Diepte waarop het water voor de eerste maal waargenomen werd: 9.50m.
Benaderende hoogte van de begane grond, boven de zeespiegel: 51.540.

Volgnummer AARD DER GRONDLAGEN Diepte (m.)

1 Terre noirâtre 0.50
2 - 3 Sable roux fin, glauconifère, un peu
argileux 1.00 1.50
4 - 5* Sable jaune, brunâtre, argileux 2.00 2.50
6 - 7 - 8* Sable gris brunâtre, argileux 3.00 4.00
9 Sable gris-brunâtre glauconifère,
un peu cohérent 4.50
10 Sable gris-brunâtre très fin,
doux meuble 5.00
11 Sable " " " ",
avec taches de rouille 5.50
12 -13 Sable grisâtre, très fin, très doux 6.00 6.50
14 Argile grise avec taches de rouille
et sable fin 7.00
15 -19 Sable grisâtre très fin, très doux 7.50 9.50
20 -21 -22 Sable grisâtre, argileux, quelques
taches de rouille 10.00 11.00
23 Sable gris-brun, cohérent avec petits
lambeaux d'argile plastique grise 11.50
24 -25 Idem, plus argileux 12.00 12.50
26* Argile plastique grise et sable
grisâtre cohérent 13.00
27 Sable grisâtre un peu argileux 13.50
28 -29 -30* Argile grise très sableuse 14.00 15.00



INTERPRETATION GEOLOGIQUE:M. GULINCK, 29.3.1954.

REMANIE: 0.00 - 1.00m.
YPRESIEN:1.00 - 15.00m.